BYDGOSZCZ / Mertis / Pytania i odpowiedzi

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania z jakimi się spotykamy w naszej pracy. Jeśli nie znajdziesz tu swojego pytania, śmiało napisz do nas lub zadzwoń - odpowiemy i uzupełnimy poniższą listę.

Po ile metr?
Pytanie-legenda na które coraz częściej nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Cena m2 jest często informacją porównawczą, która nie mówi nic o jakości projektu ani wartości nieruchomości. Dlatego chcąc poznać realną ofertę warto patrzeć na oferty przez pryzmat funkcjonalności architektury i założonego budżetu. Często zdarza się, że mieszkania które mają wyższą cenę m2 są tańsze, dlatego na spotkaniach pokazujemy klientom ważne detale w ofertach posługując się autorskim parametrem Mertis Quality Index opisującym "jakość" metrów kwadratowych. Jeśli zatem chcesz mądrze wyselekcjonować oferty z rynku pierwotnego, skontaktuj się z nami. 

Czy jesteście pośrednikiem ?
Nie, Mertis Invetsments jest spółką w całości związaną z rynkiem deweloperskim i nie świadczy klientom usług pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, nie pobiera prowizji ani nie podpisuje umów pośrednictwa. Jeśli posiadasz na sprzedaż dom lub mieszkanie to niestety nie pomożemy w tym procesie. Znamy ten rynek, możemy podpowiedzieć jak skutecznie sprzedać Twoją nieruchomość jednak nie weźmiemy za to żadnej prowizji. 

Czy pobieracie prowizję ?
Nie

Kim zatem jesteście ?
Multi-inwestycyjnym salonem deweloperskim obsługującym proces rynkowy inwestycji - od pozyskiwania gruntów, przez analizę rynkową i projektową, marketing aż po sprzedaż najlepszych i najciekawszych inwestycji mieszkaniowych w Bydgoszczy.

Jak to działa?
Każdy deweloper musi mieć jakiś dział sprzedaży czyli osoby, które poprowadzą sprzedaż, obsłużą klientów, przedstawią ofertę, sporządzą umowy, odpowiedzą na pytania. Zbudowanie zespołu handlowego to dla dewelopera bardzo trudne i kosztowne zadanie. Indywidualny dział sprzedaży wymaga dużych nakładów finansowych oraz czasu na jego szkolenie, wdrożenie i przygotowanie. Z księgowego punktu widzenia własny dział sprzedaży jest dla dewelopera niejednokrotnie kosztem utopionym, przynoszącym straty a nie zyski. Rekrutacja, rotacja pracowników, urlopy, zwolnienia, koszty stałe wynagrodzeń, miejsca i narzędzi pracy, marketingu, samochodów i sprzętu - to wszystko podnosi cenę oferowanych inwestycji. Mertis Investments jest firmą która rozwiązuje te wszystkie problemy inwestorom przejmując lub wspierając obsługę klientów danej inwestycji. Oznacza to wyeliminowanie wielu kłopotów i obniżenie kosztów dla inwestora oraz wyższy standard obsługi dla klienta. Inwestorzy podobnie postępują zatrudniając ekipy budowlane - nie zatrudniają na etat murarzy tylko zewnętrzną firmę murarską z doświadczeniem, ludźmi i sprzętem. Wychodzi to szybciej, taniej i efektywniej.

Jakie korzyści ma klient?
Lista korzyści dla klientów może być długa, jednak najważniejszymi są:
  • gigantyczna oszczędność czasu - dostępność szerokiej oferty w jednym miejscu pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu a co za tym idzie pieniędzy straconych na przeglądanie Internetu i jeżdżenie na chybił trafił po biurach deweloperów
  • dokonuje lepszych wyborów - duże doświadczenie i czas poświęcony na poznanie klientów i ich potrzeb, pozwala nam wskazać najbardziej trafione oferty spełniające oczekiwania naszych klientów
  • unika kosztownych błędów - dzięki ogromnemu doświadczeniu, pomagamy naszym klientom omijać ryzykowne inwestycje i deweloperskich cwaniaków, których nie brakuje na rynku
  • zakup staje się łatwy - naszym zadaniem jest ułatwienie zakupu, tłumaczenie zawiłości, wyjaśnianie wątpliwości i pomaganie w przejściu przez cały proces.  Pomagają nam w tym ogromna wiedza, doświadczenie i pasja do tego co robimy.
  • znajduje nieznajdywalne - wszystko jest w internecie, kto chce to znajdzie. praktyka jest jednak taka, że większość osób cierpi na ślepotę ofertową, co oznacza że nie potrafimy poszukać tego co nas interesuje. mechanizmy wyszukiwania też są dalece niedoskonałe i wielu ważnych dla klientów parametrów nie da się wpisać w wyszukiwarki. Dlatego czynnik ludzki konsultantów jest ogromną przewagą, pozwalającą przedstawić oferty których klienci sami nie znaleźli lub zaprojektować indywidualne rozwiązania architektoniczne.
  • nie daje sobie wciskać kitu - otwartość, szczerość, transparentność i zero mistyfikacji od zawsze towarzyszą nam w pracy. Dalecy jesteśmy od wciskania ofert i opowiadania głupot o rynku. Nasi klienci cenią taką postawę, dzięki czemu chętnie z nami pracują, wracają do nas i polecają znajomym.
Jak wygląda współpraca z Wami ?
Zainicjuj kontakt - napisz lub zadzwoń. Reszta po naszej stronie. Odezwiemy się, porozmawiamy o aktualnej sytuacji i zaproponujemy rozwiązania. Od Ciebie zależy czy uznasz je za dobre i czy z niego skorzystasz.

A co jeśli propozycje mi się nie spodobają ?
Zero problemu - po prostu daj znać dlaczego uznałeś, że nasza oferta nie jest dla Ciebie. To naturalna rzecz, że wielu potencjalnych zainteresowanych nie kupuje. Powodów jest mnóstwo - niska motywacja, niedoszacowanie budżetu, problemy z pracą lub finansami, brak porozumienia w rodzinie, brak jasno sprecyzowanych celów mieszkaniowych, rozciągnięcie ich w czasie, wewnętrzne trudności decyzyjne lub po prostu za wysokie oczekiwania wobec rynku. Ty decydujesz czy kupujesz - naszym zadaniem jest zrozumieć Twoją sytuację i pomóc dokonać dobrego wyboru. Jeśli nie teraz to w przyszłości.

A mogę po prostu zerwać kontakt ?
Możesz, ale wolimy usłyszeć "NIE kupię, bo....", które pozwala nam się rozwijać, niż ciszę w słuchawce. Chodzi o zwykły szacunek dla naszej pracy i czasu, który sobie daliśmy współpracując. 

Wolę porozmawiać bezpośrednio z deweloperem.
Naszym zadaniem jest doprowadzenie do takiej rozmowy więc chętnie Ci to ułatwimy przekazując kontakt do osoby decyzyjnej w danym zakresie. Daj tylko znać jakich ustaleń chcesz dokonać, abyśmy wiedzieli do kogo pokierować sprawę.

Czy spotkania są płatne ?
Na spotkaniach uczymy naszych klientów rynku, przekazujemy dużą dawkę wiedzy i doświadczenia zdobywanych latami. Jednak póki co, mimo ogromnej wartości jaką wnoszą, spotkania są bezpłatne.

Czy muszę się umawiać?
Zdarza się często, że klienci wpadają bez zapowiedzi. Wolimy jednak jeśli spotkanie jest umówione - masz gwarancję, że spotkanie się odbędzie i będziemy na nie przygotowane.

Czy mogę wybrać z kim będę pracować ?
Bywają sytuacje, że na podstawie naszych opisów lub zdjęć, klienci sugerują z którym konsultantem chcą pracować. Jednak mamy w firmie podział zadań, kompetencji i kalendarzy, więc nie zawsze taki wybór jest możliwy. Jednak daj znać, zobaczymy czy da się to zrobić. Im większy zapas czasu do spotkania, tym łatwiej dokonać wyboru konsultanta.